Stockholm

Annelie blev tyvärr sjuker dagen innan vi skulle åka, så jag ficka ta min resväska o åka till huvudstaden själv! Men tro det eller ej så klarade jag mig hyffsat bra ändå på egen hand. Kom fram till stationen prick 9 så det var bara att hoppa i taxin o åka i ilfart ut till Östermalm o till agenturen Dermarome där den tre dagar långa Matis-kursen skulle hållas. Ursöta Marie Skattberg som är Matis-trainer höll i den. Träffade Marie för första gången när jag gick på Elisabethskolan o hon är verkligen hur duktig som helst.


När dagen var över så mötte jag upp älskade Emma som också var i Stockholm på prokuktkurs. Hon sticker till Åre snart så det var guld värt att få träffa henne innan hon åker. Hon bodde ute i Nacka så vi bestämde oss för att se om hon kunde bo hos mig på hotell Scandic Sergel Plaza istället. Så vi hoppa i taxin igen o åkta in mot city. Det var nemas problemas så hon flytta in med mig under de här dagarna. Vi svidlade om o drog ut på stan för lite middag.


Förresten så hände en rätt sjuk grej dag 1. Började prata med en jättesöt tjej på kursen som berättade att hennes gudföräldrar bor i Karlstad. Karlstad är ju inte större än att man kanske vet vilka de är tänkte jag, och det visade sig att hennes gudföräldrar är min moster o morbror! Hur liten är inte världen? Helt sjukt!


Dag 2 började vi med en brakfrukost för att sen fortsätta med att vi missade tunnelbanan hela tre gånger innan vi kom med. Så sjukt mycket folk var det Folk måste ha skrattat riktigt ordentligt åt oss. Så nej, Stockholm är inte riktigt min grej!
Andra dagen var riktigt intressant den med, o på kvällen tog jag o Emma en promenad till Gamla stan o åt middag. Riktigt mysigt!

 

Sista dagen gick betydligt bättre med tunnelbanan. Sa hejdå till Emma o lovade att jag skulle komma upp o hälsa på henne i vinter!

Väl hemma i Karlstad igen väntade min favorit på stationen. Vi åt en jättegod middag som han hade lagat o drack vin. En helt underbar kväll!!

 

 
My darling

 


Livsnjutarn

 


Charlotte o Nina från kursen

 

 


Ögonmask i Matis ögonbehandling


God mat i Gamla stan




Energigivande behandling på Charlotte


Nina får en behandling av Matis-trainern Marie

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0