Omständigheternas folk

Hade en jättebra dag i Stockholm i fredags. Med ett undantag, vissa människor. Kan inte rå för att jag tycker att de gör sig märkvärdigare än va de är. De tycks tro att de är de enda som finns på den här planeten!

Som t.ex när jag o Ida äntligen hittat ett ställe o äta på, blev något lättade över att det bara stod en person framför oss i kön... vad fel vi skulle ha!
Först skulle hon ha någon specialmjölk till latten hon hade beställt, sen ville hon bara ha en halv kpp espresso när hon hade fått en hel, och sist men inte minst så plockade hon fram en barnmatsburk som hon skulle ha värmt på en tallrik i micron åt sin unge. När man började få lite hopp om att kanske kanske var det snart vår tur så skulle tjejen innanför kassan börja måla nått konstnärligt i skummet i kaffet.... så en kvart senare var det äntligen vår tur!

I och med att jag skulle träffa rektorn på skolan kl 1 så blev det något stressigt..
Jag säger det... Stockholmare!!!

Efter mötet fick jag en liten stund över att springa in min särklass största favorit-sminkkedja från USA-tiden, MAC.
Då jag naturligtvis har lyckats att tappa mitt favoritläppglans genom alla tider någonstans på Nöjesfabrikens stora golv så var jag tvungen o se om de hade något liknande..och när de hade det kunde jag ju inte låta bli att köpa det heller!
Välkommen våren!





Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0