Friday Night

Imorse tvingades jag lyssna till väckerklockan kl 05.45, ungefår fyra timmar innan solen går upp. Ren tortyr att tvingas dra upp sin stackars kropp mitt i natten sådär, och just imorse hade jag inge hellre velat ligga kvar. Sista dagen med sötis-Ida, på en vecka i alla fall då jag drar till fjällen på söndag.

Pappa var gullig och hämtade mig på jobbet, så hans lilla dotter skulle slippa cykla i regnet. Iväg till Team Sportia för att köpa skidjacka. 10 minne senare var jackan köpt, och för en gångs skulle gillade jag hans snabbhet då jag skulle möta Emelie på stan en halvtimme senare och hade en dusch att ta itu med innan. Kaffe har nog aldrig smakat bättre! Och för er som inte vet, befinner jag mig på stan och inte kommer hem med minst två kassar så har jag antagligen insjuknat i nån ytterst ovanlig sjukdom. Nya handdukar, ett par toppar och en ny snygg partväska fick följa med hem.
Väl hemma hos familjen var huset bombarderat med boys. Fotbollsträning väntade och den mysiga syskonmiddagen jag sett fram emot... ja, den tanken kastades rätt så snabbt.
Just nu uppskattar jag det underbara sköna lugnet hä hemma i lägenheten. Men kvällen är fortfarande ung, och det känns som att kvällen kommer sluta på bästa möjliga sätt!

♥ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0