Sprängd Anka

Ja vart ska man börja dagen?
Kvart i 6 imorse hoppade en "klarvaken" Linnéa upp ur sängen med en enda sak för ögonen, kebaben jag och Ida skulle äta till lunch idag. Dagen flöt på, och det var ett par riktigt övertrötta tjejer som åkte runt i sin lilla bil. Samtalsämnena var många men det mest intressanta ( avgör själv vår nivå på humor ) var nog när vi fått syn på en hel hög med änder, om de är ankor eller ej? Ankor leder ju då självklart till mat då kära Ida försöker få fram vad den speciella tillagningen av anka heter. Hon lyser som en sol när hon kommer på det, Sprängd anka! Att vi inte körde av vägen där är ett under!

När jag slutat för dagen så åkte mamma och jag ner till stan för att leta julklappar, mest alla dessa nödvändiga saker som behövs till lägenheten. Men rätt så kul det med! Blev en lätt middag på stan innan vi tog alla våra kassar och gick hem och fortsatte med julstöket. Jag i min egna lilla takt. Mamma är klart bäst på den saken. Grejen är den, att min mamma är bäst på allt! 

♥ L 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0